sábado, 12 de mayo de 2012

ALS QUI VA FERIR L'AMOR




 
            «On vas, Melià?», digué el professor de gimnàstica, «Melià, on vas?», va repetir. El Melià va girar la cara al seu professor de gimnàstica, i va enfilar el camí de la porta de sortida. Les seves companyes de classe van dir en veu baixa: «està plorant...». El Melià, amb un gest d’orgull, va tombar la cara, perquè tothom veiés que no plorava. I el Melià va pensar que, fent-se el valent d’aquella manera, solucionaria la seva poca traça a les classes de gimnàstica i les riotes dels seus companys de classe per la seva falta de coordinació en jugar a bàsquet i altres esports d’equip. Tanmateix, més li hauria valgut posar-se a plorar en aquell moment i perdre l’orgull per sempre.
            «S’ha acabat la classe de gimnàstica?», li preguntà la senyoreta Raventós, la seva professora d’anglès, «per a mi, sí!», respongué el Melià, que ja havia fet un altre pas en fals, del qual, sempre se’n penediria.
            El Melià també es penediria sempre d’un fet que havia passat uns dies enrere en sortir de l’Escola. Un company de classe li havia fet participar en una bretolada, per la qual l’havien cridat al despatx del director de l’Escola. El director l’havia comminat a dir el nom del company que l’havia induït a fer-la. El Melià li ho va dir, i tot seguit es posà a plorar com un nen petit. Les Festes de Nadal eren a prop i, tot i que el Melià portà a casa les millors notes, foren, per a ell, les Festes més tristes dels seus tretze anys.
            Durant aquelles Festes, descobrí en el seu cos els primers canvis i unes sensacions que mai abans havia notat: les primeres ereccions, el pèl moixí al pubis i a les cames, les primeres ejaculacions; també va saber que ell s’havia de morir, i ho va plorar molt. Al gener, de tornada a l’Escola, la rutina dels estudis li va fer oblidar tot.
            El Melià tornava a estar castigat de cinc a sis de la tarda a la biblioteca de l’Escola. Estava en l’edat en què el transgressor comença a mostrar-se en el cos i la ment de cada nen, i el nen innocent d’abans no sap si fer-se enrere o tirar endavant seguint els canvis que nota en el seu cos.
            «Tornes a estar castigat, Melià?», preguntà la senyoreta Raventós. «Sí, però injustament!», respongué el Melià, tot somrient. Durant l’últim curs, moltes tardes, aquesta conversa s’havia anat repetint, amb la complicitat de professora i alumne. Aquesta complicitat s’havia anat transformant en admiració mútua i enamorament, sense que professora i alumne en tinguessin consciència plena.
            Una d’aquelles tardes, després de la fugida del Melià de la classe de gimnàstica, la senyoreta Raventós li digué: «digues-li, al teu germà Juli, que m’agraden molt els seus “Oh!s”», «els seus “Oh!s”, m’entens?», afegí. El Melià li somrigué, i assentí. El transgressor que s’havia apoderat de l’Alfred Melià, li va seguir el joc a la senyoreta Raventós, i, quan va arribar a casa seva, li va dir, al seu germà Juli, qui també havia estat alumne de la senyoreta Raventós, que ella volia parlar amb ell perquè li agradava molt la seva “pronúncia”. El Juli va tornar a l’Escola per parlar amb la senyoreta Raventós. Quan va tornar a casa, el Juli va dir a l’Alfred, el seu germà petit: «Alfred, a les teves històries, no m’hi fiquis!». L’Alfred Melià no sabia que havia començat una espiral d’esdeveniments que acabaria per destruir la seva ment.
            El Melià entre classe i classe, i quan es quedava de cinc a sis a la biblioteca, rumiava si era veritat o no el que havia passat a l’Escola abans de les Festes de Nadal. A l’Escola es preparaven les Festes: el professor d’expressió dinàmica va portar el Melià i la resta de companys de classe, nens i nenes, a l’escenari del Teatre de l’Escola. El Melià va pensar que s’estava preparant alguna representació per Nadal. El professor d’expressió dinàmica els manà, als nens, que s’abracessin a les nenes, que tots, nens i nenes, s’estiressin per terra, que s’acaronessin, que s’abandonessin; el Melià va sentir unes sensacions molt agradables que abans no havia sentit mai. Després el professor els manà que s’arrengleressin tots al límit de l’escenari, de cara a la platea. S’apagaren els llums de l’escenari, i el professor els manà que s’ajupissin i posessin la cara entre els braços; tots obeïren. Seguidament els digué que es baixessin els pantalons i, després, les calces o els calçotets; tots obeïren. El Melià sentí unes veus fosques, mentre tots, nens i nenes, ensenyaven el cul. El Melià es va espantar quan va sentir els crits i els plors de dolor d’una nena, i seguidament, uns gemecs rítmics de plaer. Al cap de poc, quan les veus van ser al seu darrere, el Melià va perdre els sentits, i mai recordaria si tota aquella escena havia estat real o no.
            Un matí, després de les Festes de Nadal, a la classe d’anglès, es desfermà el drama. La senyoreta Raventós estava dient en perfecte anglès: «... it’s comfortable»[i]. El Melià saltà ràpidament i digué en perfecte català: «i és camp de futbol», tot somrient. Quan la senyoreta Raventós anava a castigar-lo, el Melià s’aixecà de la cadira i cridà mentre sortia de l’aula: «hi ha alguna dona per aquí?, l’Alfred Melià Bordons se’n va a follar!». La senyoreta Raventós sortí també de l’aula ràpidament i, després de mirar el Melià durant una estona, li va dir: «m’agraden molt els teus “Oh!s”», el Melià digué: «els “Oh!s” formen part de la “pronúncia”?», la senyoreta Raventós digué: «també m’agrada la teva “pronúncia”». «Baixa’t els pantalons!», afegí. El Melià, obedient, es baixà els pantalons. «Ara, a poc a poc, baixa’t els calçotets!». El Melià es baixà els calçotets, i mostrà el seu penis en erecció. La senyoreta Raventós li digué, «dóna’m una abraçada!», i, tot seguit, agafà el cul del Melià i féu passar les cames del Melià per sobre de les seves espatlles. Amb una ànsia enorme, es ficà a la boca el penis del Melià, i el llepà tot, i també els testicles. Perquè l’erecció fos més gran, li ficà un dit a l’ull del cul: el Melià es deixava fer; afluixà l’abraçada i, amb un gest de la seva mà dreta, apartà els cabells de la seva professora, perquè quedessin per sobre de les seves cames i ella pogués notar al coll el pèl moixí que les cobria. La dona del director de l’Escola, passà a prop de l’aula, els veié i digué: «Melià, parteixes amb el quadre!». Finalment, havia vençut la transgressió, i ja no podia haver-hi marxa enrere, encara que l’Alfred Melià ho voldria sempre en el futur, sense poder aconseguir-ho mai.
            Quan la senyoreta Raventós va quedar satisfeta, exclamà, mentre es llepava els dits: «que ben parit que està aquest tio!». El Melià no havia arribat a l’ejaculació, però en sentir aquelles paraules, se sentí molt afalagat.
Tanmateix, a partir d’aquell moment, el Melià va entrar en una inèrcia que per sempre dificultaria la seva relació amb les dones, ja què la seva personalitat s’aniria escindint entre el nen innocent que encara volia ser i el noi que les noies es rifaven, perquè aquella escena que li semblava haver viscut al Teatre de l’Escola, l’impediria sempre lliurar-se sense por als braços d’una noia. Fins que la seva personalitat es dividiria del tot al cap de pocs anys en un episodi que destruiria la seva ment, i li faria estar sempre abocat al passat, per tractar de recuperar el nen innocent que havia perdut, i poder ser l’adult que li corresponia ser pels anys que anava complint, sense poder aconseguir-ho mai.







[i] “És còmode”, en anglès. N. de l’A.

No hay comentarios:

Publicar un comentario