viernes, 24 de julio de 2020










UTOPIA


Per servar la utopia
he alçat els punys i la veu quan ha calgut,
he esperat a descarregar la meva esquena
del pes que havien posat els meus parents
amb bones intencions i criteris senils,
m'he desviat d'un camí pulcríssim
que desembocava en el suïcidi,
he rigut sense poder parar
quan estava envoltat de molts enemics,
he escopit a la cara de gent
amb carreres, diners, cotxes
i idees rígides, tan documentades com inútils,
he mort el nen i l'adolescent que era
les idees del qual algú va confondre amb profecies
i només eren intuïcions i paraules per sortir del pas,
he deixat de venerar el meu pare i he trencat
les cadenes amb què em volia lligar mentre visqués,
perquè es veu que jo era perillós.
I ara servo el que he après de mi mateix
i de la humanitat,
ja sense por a cap càstig,
sense esperar grans plaers ni grans dolors,
i amb fe en una futura consciència universal,
amb la qual tothom tindrà en qualsevol lloc
i en qualsevol temps just allò que necessita
conforme a la seva pròpia naturalesa.


Xavier Martí, 18 de juliol de 2020


No hay comentarios:

Publicar un comentario