jueves, 26 de marzo de 2020











PROPOSTA: Per fer un Haiku, escolliu una frase de la columna 1r VERS, i l'apunteu en un paper en blanc, a sota hi escriviu la frase que vosaltres escolliu de la columna 2n VERS, i per completar el vostre Haiku, a sota hi anoteu la frase de la columna 3r VERS que vosaltres escolliu entre totes les que hi ha. Si voleu escriure més Haikus, repetiu aquests tres passos.

















































































1r VERS
2n VERS
3r VERS
Quan somriu ella
Reviure l'alegria
D'un llarg silenci
També m'estimo
Quan el record evoco
Del nen que juga
Ningú escoltava
Com el mar i la lluna
Sempre distinta
Hi ha l'esperança
A fora les cigales
Prímules noves
Sol em trobo ara
Cap mal ja no pot fer-li
L'amistat d'ara
Contemplo l'ombra
Ara sols puc amb ella
De moltes mides
Sols quan evoco
Com estels les vacances
La veu cercada
Fina frontera
En la nit que voldria
Un nen saluda
Just voler viure
L'abella agafa forces
Els amics falsos
La gran certesa
L'abella que entra a casa
El que li sobra
Llamps es dibuixen
En els ulls que m'observen
La llum del sostre
A dins les pinyes
Un nou amor proclama
Sobre la planxa
No ho esperava
Que m'he aturat a veure
L'olla de bledes
Ja sé una cosa
Entre verdor de fulles
Com ullets d'aigua
El cap m'ocupen
Els arbres em saluden
Un cotxe elèctric
No hi ha cap canvi
Els arbres xiuxiuegen
Lliscant a l'aigua
Reescric ara
Les mans sobre una taula
Com gos que es queixa
Creuant la plaça
La boca cobejada
I jo els escolto
Jugant a córrer
La ceba ballarina
Es tornen còmics
Juga amb conquilles
La ceba que culeja
Quan el tren frena
Ningú fa ofrena
Les potes de la taula
Quan té la imatge
Quan ella passa
Als seus peus molt petita
Que siguin noves
Mosques molestes
Tots dos units pels llavis
Comença el somni
Petards esclaten
Dos en una abraçada
De gran volada
L'aigua rellisca
Bevent-nos l'un de l'altra
Passa un vent càlid
Distintes fulles
Quan creuem les mirades
Quan l'any comença
Al parc ombrívol
Ha entrat un picot bàrbar
Res no canvia
El fred regressa
El poni que vam vendre
El record torna
Tan a prop ara
De la pluja a l'empara
Arnes i llunes
L'espai emplenen
Encarant la meva ombra
Per la pantalla






1r VERS
2n VERS
3r VERS
En l'estiu tòrrid
L'aigua de la nevera
Com una estrella
Al bosc hi ha un sàtir
Per la pluja sobtada
Flors de neu broten
Una formiga
Vull la seva mirada
Tot i esperar-la
Els cargols deixen
El bar on esmorzava
La ment s'atura
La papallona
Saltant de boca en boca
El mateix somni
Avís per a èmuls
Una llum nova i vella
Quan rep joguines
Trencant la closca
L'infant torna somriures
Brilla en els rostres
La neu oculta
Tots els infants somien
Entre somriures
En dolç marsupi
Quan ja la mort s'afronta
Fa poques hores
D'entre els blancs núvols
Però la mort et vexa
I tinc la teva
La veig contenta
A un clot de la muntanya
Busca refugi
No és trist el vespre
Mart és un punt que brilla
Tinc freds els llavis
Les mans tremolen
La mosca que camina
Tardoral vespre
Ningú no escolta
Fanalets parpellegen
Gaudint la pluja
Valent i jove
Dues boques s'ajunten
Torna a la quadra
Et veig somriure
Encara que no ho vulgui
Per la finestra
El sol tempera
Oneja la bugada
Un breu silenci
Sense tornada
Entre les branques nues
Només nosaltres
En la nit freda
És plena de poemes
Compartint l'hàlit
Llueix la lluna
Entre veres i dubtes
Només sentint-nos
Sempre properes
Cercant unes paraules
Jeu Barcelona
Ja ni recordo
El cervell no reposa
El cap em roda
Les flors esperen
Balla tot el passatge
Entre bombolles
El parc dormita
Amb cada sotragada
El cul remena
Cel de tempesta
El ventilador falla
Guarda un somriure
Les sabatilles
El tovaller sona
entrelligades
Sota la pluja
El soroll d'unes rodes
Quan el vent passa
Després del xàfec
Ve i se'n va entre silencis
Amb frecs de fulles
M'aturo a veure
Bombolles d'arrosada
Floreixen trèvols
No sap la rosa
A roques verdes d'algues
Ahir no hi eren






1r VERS
2n VERS
3r VERS
Ja són vacances
Per un moment la perca
La llum filtrada
Mirant les aigües
Un gra de cafè esbossa
I m'acompanyen
L'hora és amarga
Quan l'amic només dóna
Fugint del xàfec
Ja lluny les ombres
Al carrer fan fumera
Per enlairar-se
La nua branca
Des del fons de la lluna
Duré per sempre
Moltes formigues
Amb la tardor regressa
I els focs del poble
Ja venç les ombres
L'he voltat amb sabates
Compartir l'aire
Sofreix la terra
Per a deixar petita
La vida injusta
No sap la nena
Sense ningú saber-ho
Canten i canten
Fulles de ficus
La llum solar com sempre
D'aquesta platja
Entra a la cambra
Són pales o són ales
Sense recança
Just ara s'obren
Que xisclant em consola
D'hores perdudes
Junts hem de créixer
Un sol de primavera
Els ulls de sempre
Al carrer surto
L'últim sol de desembre
Les mans tan fines
Sense avisar-me
Sense trencar la fila
Que avui s'ofeguen
Al mirall busco
Sense el pes de la fruita
I mai no perdre'ns
So de rialles
Que l'amic ocultaven
Els solitaris
Amistat rara
Quan de l'amic trontolla
Com s'allargassa
A dins la tassa
I el verd de la bosquina
El dolor torna
Sembla reviure
Els arbres xiuxiuegen
Mans estimades
Ones que trenquen
Que amb la seva puresa
Fins poder vèncer
L'ullet em piquen
Les gràcils flors de trèvol
d'equivocar-me
Com un murmuri
L'aire corba unes branques
Els full es taca
Com nens que xisclen
Mentre jo miro l'aigua
Vençut incendi
Prenc tovalloles
Esperen el seu amo
Omplen la sala
Gemecs de gossos
Una brisa em refresca
El que tenia
Al tren els rostres
Mostrant sota la pluja
Quan em desperto
Al mateix ritme
La pluja guaridora
Que reprimia
Cercant paraules
Les tardes compartides
De contradir-me
Em consumeixo
Les mans que em són amigues
Elles el mòbil




1r VERS
2n VERS
3r VERS
El cap oscil·la
No poden contemplar-la
L'infant em mira
La paperera
Hi ha dos cossos que es troben
S'està fent savi
Queixa dels arbres
El pas del temps mesuren
Perviu l'aroma
Pel vent moguda
Les mans nues de l'home
De flors ocultes
Despunta l'alba
L'infant que eres em mostres
I aquesta calda
Sota la pluja
L'arriscat enxaneta
Quatre vegades
En la nit fosca
La veu que en la nit crida
Volen les mosques
Cursor erràtic
Al violí les cordes
Quan el començo
Sota la lluna
Amb el sol resplendeixen
Fins que el sol torni
Estrelles blanques
I la imagino eterna
Cel de desembre
Vius el nou dia
Un raig de sol es filtra
Tan lluny la Terra
Pensament últim
Porta el seu fill la mare
Al cel llums noves
No hi haurà escola
Els sots de la muntanya
Un bosc ple d'ales
Tres anys celebra
El pobre pollet resta
L'ou de reig bada
Durant la festa
Una sola vegada
Ningú li mana
Va la conversa
Lluny del capoll no muda
Per totes bandes
Només és runa
Les rutes irisades
Però ja vola
Els ulls m'inculpen
Porta al niu un gra d'ordi
Pica l'abella
La gent sorpresa
Entre la fullaraca
Sense refugi
No em sembla freda
Les cigales refresquen
L'isard els salta
Cap a l'est miro
Bocins dels antics astres
Tots dos es miren
Ran de finestra
Són Júpiter i Venus
Uns nens somriuen
Com cada dia
Amb cada nova ombria
Ara la miro
D'ignota arbreda
No hi haurà més rialles
Fotos antigues
Un breu somriure
El camí acoloreixen
També tremolen
Humits els llavis
I travessar el vidre
La veu no calla
Amb els ulls closos
Just quan el son comença
A dalt s'enfila
Sense paraules
El carrer fa pujada
Per alegrar-me
Mirador ample
Se'm fan presents aromes
Pel fred ferides
Es mouen soles
D'una rosa vermella
Velles arrugues


1r VERS
2n VERS
3r VERS
Cavalquen pèsols
Un infant a la platja
La lluna es mostra
Al mig de l'olla
Mentre torna amb la mare
Uns ulls plorosos
Darrere un vano
Miro les noies joves
Les mans que escriuen
Seves i meves
Amb la llibertat plena
Quan començaren
Ja són vacances
En les meves idees
Sense cap pressa
Brisa estiuenca
Les imatges viscudes
Fustes i ferros
Taques morades
No em tornarà la vida
La pell suada
Les flors de trèvol
Els colors del crepuscle
desmanegades
Dins l'immens temple
A dins les pinyes
Ell parla i parla
Hi ha llum captiva
Llamps es dibuixen
I els seus reflexos
Topa amb els mobles
I la por present sempre
Que ahir no hi eren
Mentre la miro
Existir ara i aquí
Amors abraça
Coets esclaten
Entre el plor i el somriure
Quan el vent passa
Passen fugaços
L'angoixa amb què vaig viure
Els ulls reposen
Només respira
Des de la meva alçada
La pau guanyada
Ara descansa
A la ciutat que habiten
Tornem a veure'ns
Natura eterna
De trobar-nos un dia
Sembla més nua
Tan solitari
Les veus desemparades
Vénen, van, tornen
Tot era en ella
Quan veig el seu somriure
Encenent núvols
Voldria a voltes
Retrobo al seu visatge
L'any nou li porta































No hay comentarios:

Publicar un comentario